Producenci
Promocje
Promocja Materac Supreme SleepMed
Promocja Materac Supreme SleepMed
3 549,00 zł 2 484,00 zł
Promocja materac Premium Plus SleepMed
Promocja materac Premium Plus SleepMed
3 439,00 zł 2 407,00 zł
Promocja Materac Dance- Hilding
Promocja Materac Dance- Hilding
2 799,00 zł 2 339,00 zł
Promocja Materac Conga - Hilding
Promocja Materac Conga - Hilding
2 129,00 zł 1 703,00 zł
Łóżko tapicerowane Glamour Emerald 160/200 - Visare
Łóżko tapicerowane Glamour Emerald 160/200 - Visare
6 694,00 zł 4 685,00 zł
szt.
Poduszka Pillow Comfort
Poduszka Pillow Comfort
345,00 zł 293,00 zł
szt.
Stolik nocny Industrial
Stolik nocny Industrial
500,00 zł 399,00 zł
szt.
Promocja Materac Foxtrot - Hilding
Promocja Materac Foxtrot - Hilding
1 459,00 zł 1 167,00 zł
Wyprzedaż Materac Ergolatex 160/200 - Comforteo
Wyprzedaż Materac Ergolatex 160/200 - Comforteo
3 088,00 zł 2 161,00 zł
szt.
Promocja Materac Lambada- Hilding
Promocja Materac Lambada- Hilding
2 129,00 zł 1 703,00 zł
Materac sprężynowy Hybrid Comfort Plus SleepMed
Materac sprężynowy Hybrid Comfort Plus SleepMed
4 299,00 zł 2 938,00 zł

Zwroty i reklamacje

 

Składanie reklamacji
W celu złożenia reklamacji, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

  1. Formularz zwrotu/reklamacji
    Wyślij e- mail z opisem wady produktu (prześlij zdjęcia), dołącz dowód zakupu, podaj dane kontaktowe (gdzie znajduje się reklamowana rzecz)
  2. Odesłanie produktu
    Czekaj na kontakt z naszej strony z instrukcją co dalej (niektóre przedmioty należy odesłać do nas, ale jeży np. Łóżko lub materac, w większości przypadków reklamacja rozpatrywana jest na miejscu bądź tylko za pośrednictwem dokumentacji zdjęciowej i opisu e- mail).


  3. Wysyłka (zanim wyślesz produkt na własny koszt, zadzwoń do nas.
    Reklamowany produkt należy wysłać na adres:
    Smart Klima
    661-163-155
    Ul. Kolejowa 69 (1 piętro)
    05-092 Łomianki

 

Zwrot towaru
Zgodnie z obowiązującym prawem, masz 14 dni na zwrot towaru. Aby odstąpić od umowy i zwrócić zakupiony u nas produkt, wypełnij potrzebne oświadczenie i wyślij go na nasz adres wraz ze zwracanym produktem/produktami: 

Smart Klima
661-163-155
Ul. Kolejowa 69 (1 piętro)
05-092 Łomianki

Do paczki z oświadczeniem i zwracanym produktem/produktami dołącz także wszystkie otrzymane z nim/nimi akcesoria oraz paragon lub fakturę.

Uwaga!

Zwrócić możesz:

Rzeczy, które NIE były wykonywane na zamówienie

Rzeczy, które NIE były rozrolowane (dotyczy materacy w rolce)

Meble, które nie były montowane (dotyczy mebli, które wymagają montażu)

 

KARTA GWARANCYJNA OGÓLNE INFORMACJE O UŻYTKOWANIU MATERACY

  1. Wyrób jest przeznaczony do snu oraz wypoczynku.
  2. Wyrób zachowuje swoje właściwości: - w temperaturze od 10 do 27°C, - w środowisku o wilgotności nie większej niż 70%.
  3. Ułożenie na podłożu w postaci elastycznego lub drewnianego stelaża, w którym odstępy między listwami wynoszą 3-4 cm i składa się z min. 18 listewek zapewni prawidłową wentylację materaca. Niedopuszczalne jest ułożenie Wyrobu np. bezpośrednio na podłodze czy jednolitej płycie. Takie ułożenie może spowodować zbieranie wilgoci w dolnej strefie materaca na skutek braku odpowiedniej wentylacji.
  4. Polecamy szeroki wybór stelaży z naszej kolekcji. Do materacy sprężynowych zalecamy stelaże elastyczne, do materacy piankowych oprócz stelaży elastycznych proponujemy również stelaże regulowane ręcznie lub mechanicznie.
  5. Wyroby należy chronić przed działaniem cieczy, temperatur powyżej 50°C oraz otwartego ognia.
  6. Wyroby mogą się charakteryzować specyficznym zapachem komponentów użytych do ich produkcji, szczególnie intensywnym w początkowym okresie użytkowania. Specyficzny zapach nie oznacza, że Wyrób jest szkodliwy dla zdrowia.
  7. Poszczególne egzemplarze Wyrobu mogą się różnić szerokością i długością od wymiarów nominalnych o 1%.
  8. W trakcie użytkowania materaca na jego powierzchni mogą pojawiać się trwałe odkształcenia o głębokości do 10% wysokości materaca, stanowiące całkowicie naturalne następstwo użytkowania materaca.
  9. W przypadku Wyrobów o wkładzie piankowym lub lateksowym, wkład piankowy lub płyta lateksu może być klejona w celu uzyskania wymaganego rozmiaru. Producent gwarantuje, że układ stref komfortu w takim wypadku nie zostanie w istotny sposób zmieniony i nie wpłynie to istotnie na standard użytkowania.
  10. Pokrowce przeznaczone do prania posiadają zamki rozdzielcze wszyte wokół materaca oraz wszywki z informacją o sposobie prania. Należy przestrzegać informacji o sposobie prania zawartych na wszywce. Pokrowiec po praniu może ulec skurczeniu do 5% od wymiaru nominalnego.
  11. Zdjęcie pokrowca oznaczonego jako niepralny skutkuje utratą gwarancji.
  12. Wyroby mogą wydawać dźwięki, które są wynikiem zastosowanych w nich rozwiązań technologicznych i materiałów.
  13. Skakanie po materacu lub długotrwały ucisk punktowy (np. częste siadanie na brzegu materaca/łóżka kontynentalnego) może spowodować uszkodzenie sprężyn i/lub zdeformowanie wkładów piankowych.
  14. Dla zapewnienia lepszej higieny i dłuższego utrzymania czystości materaca głównego zalecamy zastosować materac nawierzchniowy. Materac nawierzchniowy, potocznie nazywany Top, położony bezpośrednio na materacu głównym nie tylko go osłania i chroni przed zabrudzeniem, ale także zwiększa poczucie komfortu podczas snu.
  15. Bezpieczny termin przechowywania materacy pakowanych w formie rolowanej wynosi 4 miesiące licząc od daty ich zakupu. Po tym terminie firma zastrzega sobie prawo odmowy uznania reklamacji z tytułu nieodzyskania właściwych wymiarów materaca po jego rozpakowaniu.

PRZED PIERWSZYM UŻYCIEM

  1. Wyroby rolowane osiągają właściwy kształt i rozmiary po 3-4 dniach od rozpakowania i rozwinięcia.
  2. Wyroby z rdzeniem lateksowym powinny być przed użytkowaniem wstrząśnięte dla prawidłowego ułożenia się wkładu materaca.
  3. Przy przenoszeniu Wyrobu należy przestrzegać następujących zasad: - Wyrób należy przenosić przez co najmniej 2 osoby, - w modelach wyposażonych w łapki korzystać z nich, - nie należy ciągnąć/pchać Wyrobu po podłodze, - chwytać materac w części środkowej, nie za narożnik.
  4. Ułóż materac w ramie łóżka na odpowiednim stelażu, sprawdź czy wysokość ramy nie jest niższa niż 2/3 wysokości materaca oraz czy długość i szerokość ramy odpowiadają wymiarowi materaca. Wyłącznie rama dostosowana do rozmiaru materaca nie zakłóca jego właściwego użytkowania.
  5. Początkowo nowy materac może wydawać Ci się zbyt twardy lub zbyt miękki. Potrzebujesz maksymalnie miesiąca, by ciało przyzwyczaiło się do materaca, a materac dostosował się do kształtu Twojego ciała. By zapewnić sobie pełen komfort i w pełni cieszyć się swoim nowym materacem, niezbędna będzie również odpowiednio dobrana poduszka.

PIELĘGNACJA MATERACA:

  1. Każdy materac posiada informację o sposobie pielęgnacji na etykiecie. Stosowanie delikatnych środków piorących i przestrzeganie zaleconej temperatury prania wpływa na zachowanie wyglądu pokrowca.
  2. W przypadku pokrowców pralnych dla zapewnienia higieny i komfortu użytkowania zalecamy pranie co najmniej co 6 miesięcy.
  3. W celu pozbycia się roztoczy i kurzu zalecamy odkurzanie materaca/łóżka tradycyjnym odkurzaczem z zastosowaniem szczotki do tapicerki.
  4. Nie zalecamy czyszczenia wkładów materaca w jakikolwiek sposób.
  5. Do pielęgnacji Wyrobu nie zalecamy używania trzepaczki oraz czyszczących urządzeń parowych.
  6. Nie zalecamy wystawiania Wyrobu na działanie zewnętrznych warunków atmosferycznych.
  7. Przekładanie materaca na drugą stronę co 6 miesięcy (nie dotyczy materacy jednostronnych i na ramie drewnianej) oraz odwrócenie go o 180° przedłuży jego żywotność. Gratulujemy trafnego wyboru! Zadbaj o swój nowy materac, by służył Ci jak najdłużej.

OGÓLNE WARUNKI GWARANCJI I. DEFINICJE

  1. Gwarant – Producent wybranego produktu
  2. Wyrób – produkt wyprodukowany przez Gwaranta.
  3. Sprzedawca – przedsiębiorca zajmujący się sprzedażą Wyrobów.
  4. Kupujący – osoba fizyczna nabywająca Wyrób na cele niezwiązane bezpośrednio z działalnością gospodarczą lub zawodową.
  5. ZAKRES I TERMIN GWARANCJI
  6. Odpowiedzialność z tytułu gwarancji obejmuje tylko wady Wyrobu powstałe z przyczyn tkwiących w Wyrobie (w szczególności wady Wyrobów powstałe z winy Gwaranta, za które uważa się m.in. zastosowanie wadliwych materiałów, błędy produkcyjne i błędy konstrukcyjne).
  7. Z tytułu gwarancji Kupujący uzyskuje prawo do bezpłatnej naprawy Wyrobu, o ile wady Wyrobu ujawnią się w okresie gwarancji.
  8. W przypadku stwierdzenia przez Gwaranta braku możliwości naprawy Wyrobu Kupującemu przysługiwać będzie prawo wymiany Wyrobu na nowy. W przypadku zakończenia produkcji reklamowanego Wyrobu Kupującemu przysługiwać będzie dodatkowe prawo wymiany Wyrobu na inny model wskazany przez Gwaranta.
  9. Gwarancja na Wyrób udzielana jest na okres liczony od momentu wydania Wyrobu Kupującemu

III. WARUNKI SKORZYSTANIA Z GWARANCJI:

  1. Przedstawienie przez Kupującego karty gwarancyjnej Wyrobu i uprawdopodobnienie okoliczności jego zakupu (przedstawienie np. paragonu, faktury, protokołu odbioru Wyrobu itd.).
  2. Stosowanie się przez Kupującego do zaleceń zawartych w: - karcie gwarancyjnej, - instrukcji obsługi (określającej zasady użytkowania i konserwacji Wyrobu), - specyfikacji Wyrobu.
  3. GWARANCJA NIE OBEJMUJE:
  4. Wad Wyrobu wynikłych z nieprzestrzegania przez Kupującego instrukcji obsługi (określającej zasady użytkowania i konserwacji Wyrobu) i specyfikacji Wyrobu.
  5. Wad Wyrobu wynikłych z nieodpowiedniego jego przechowywania i transportu przez Kupującego.
  6. Zmian naturalnych Wyrobu, powstałych wskutek jego prawidłowego użytkowania (wynikłych z właściwości Wyrobu).
  7. Wad Wyrobu powstałych w wyniku samowolnego dokonywania przeróbek w Wyrobie.
  8. Wad Wyrobu powstałych w wyniku zdjęcia pokrowca niepralnego.
  9. Wad Wyrobu ze względu na niewłaściwe dobraną przez Kupującego twardość materaca.
  10. Szkód dodatkowych i pobocznych.
  11. ZGŁOSZENIE REKLAMACJI
  12. W przypadku wystąpienia wady w Wyrobie, Kupujący proszony jest zgłosić reklamację z tytułu gwarancji u Sprzedawcy, u którego zakupił Wyrób. Zgłoszenie powinno być dokonane niezwłocznie, najlepiej w terminie 14 dni od dnia dostrzeżenia wady. W przypadku zaprzestania działalności gospodarczej przez Sprzedawcę, Kupujący proszony jest o zgłoszenie wady bezpośrednio Gwarantowi.
  13. Zaleca się zaprzestanie użytkowania reklamowanego Wyrobu.
  14. W momencie składania reklamacji Kupujący zobowiązany jest przedstawić kartę gwarancyjną Wyrobu i uprawdopodobnić okoliczności zakupu Wyrobu.
  15. Zgłoszenie reklamacyjne powinno mieć formę pisemną i zawierać: tytuł („Zgłoszenie reklamacji z tytułu gwarancji”), dane osobowe Kupującego (imię, nazwisko, adres do korespondencji, telefon, e-mail), dane Sprzedawcy, opis reklamowanego Wyrobu (m.in. nazwa, model), określenie daty zakupu Wyrobu, określenie ceny zakupu Wyrobu, określenie daty stwierdzenia wady, opis okoliczności stwierdzenia wady, dokładny opis wady, opis okoliczności użytkowania Wyrobu, żądanie Kupującego, opis stanu Wyrobu na moment przekazywania go do reklamacji.
  16. W celu zapewnienia odpowiedniego zasobu informacji potrzebnego do właściwej oceny zgłaszanej wady Wyrobu, uprasza się Kupującego o udokumentowania wady Wyrobu za pomocą zdjęć i załączenie ich do zgłoszenia reklamacyjnego.
  17. W przypadku niemożności oceny zasadności reklamacji na podstawie dostarczonych zdjęć, Gwarant w ramach postępowania reklamacyjnego może zażądać dostarczenia mu Wyrobu m.in. w celu przeprowadzenia oględzin, o ile Kupujący nie dostarczył wcześniej Wyrobu Sprzedawcy lub Gwarantowi. Oględziny są przeprowadzane w siedzibie Gwaranta.
  18. Kupujący zobowiązany jest do właściwego zabezpieczenia Wyrobu na czas transportu i jego oznaczenia na opakowaniu w sposób jednoznacznie identyfikujący reklamację (np. oznaczenie Kupującego, nr zgłoszenia reklamacyjnego według ewidencji Gwaranta lub Sprzedawcy, nazwa Sprzedawcy).
  19. Reklamowany Wyrób powinien być dostarczony Sprzedawcy lub Gwarantowi czysty i suchy oraz w ogólnym stanie higienicznym umożliwiającym dokonanie oględzin Wyrobu.
  20. Reklamowany Wyrób Kupujący może dostarczyć Sprzedawcy lub Gwarantowi – na koszt Gwaranta – za pośrednictwem przedstawiciela Gwaranta lub firmy kurierskiej obsługującej Gwaranta. W przypadku chęci skorzystania przez Kupującego z transportu Gwaranta, Kupujący proszony jest o kontakt ze Sprzedawcą lub Gwarantem w celu umówienia terminu odbioru opakowanego już Wyrobu od Kupującego.
  21. ROZPATRZENIE REKLAMACJI
  22. Gwarant zobowiązany jest wykonać swoje obowiązki wynikające z gwarancji w terminie 28 dni kalendarzowych, licząc od dnia dostarczenia Wyrobu przez Kupującego Sprzedawcy lub Gwarantowi. Gwarant dołoży wszelkich starań, aby czas ten był jak najkrótszy.
  23. Gwarant nie udostępnia Wyrobu zastępczego na okres wykonywania swoich obowiązków wynikających z gwarancji.
  24. W razie uznania reklamacji i wymiany Wyrobu na wolny od wad, Kupujący zobowiązany jest zwrócić reklamowany Wyrób w stanie kompletnym.
  25. Jeżeli po zakończeniu reklamacji Wyrób nie zostanie odebrany przez Kupującego, Gwarant wezwie pisemnie Kupującego lub w inny uzgodniony z Kupującym sposób do odbioru Wyrobu w terminie 14 dni od daty otrzymania wezwania. Po bezskutecznym upływie terminu Gwarant uprawniony będzie do naliczania opłaty za bezumowne przechowywanie Wyrobu. Przechowanie następuje na koszt i ryzyko Kupującego.
  26. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.

OGÓLNE WARUNKI UŻYTKOWANIA

Przed przystąpieniem do używania wyrobu, należy uważnie zapoznać się z treścią niniejszej Instrukcji Używania. W celu prawidłowego stosowania wyrobu, należy przestrzegać wszystkich zaleceń i wskazówek podanych w Instrukcji. Wyrób należy stosować zgodnie z przewidzianym przez wytwórcę zastosowaniem.

PRZEWIDZIANE ZASTOSOWANIE

  • przeciwdziałanie powstawaniu odleżyn, • wspomaganie procesu rehabilitacji wad postawy, • profilaktyka wad rozwojowych układu ruchowego (mięśniowo-kostnego).

KONSERWACJA WKŁADU MATERACA

Materaca nie należy kłaść na podłożach takich jak podłoga czy lita płyta, które uniemożliwiają wentylację. Materace należy przynajmniej raz na 6 miesięcy obrócić, zwiększa to żywotność i poprawia higienę snu. Materace są po wyprodukowaniu wietrzone, mimo tego mogą odznaczać się własnym, specyficznym zapachem, który zanika w miarę upływu czasu. Materaca bez wyraźnego oznakowania o możliwości prania nie należy czyścić chemicznie, prać na mokro lub czyścić przy pomocy pary wodnej. Materacy nie należy suszyć na słońcu, materac powinien być regularnie wietrzony. Ewentualne zabrudzenia należy czyścić wilgotną ściereczką. W przypadku zalania, zamoczenia materaca suszyć w pozycji poziomej, nie odwracając go. Woda (wilgoć) powinna odparowywać stale w jednym kierunku. Materac powinien być umieszczony na podstawie gwarantującej dostęp powietrza od spodu. Pokrowiec materaca jest przeznaczony do zdejmowania, należy go zdjąć i suszyć osobno.

KONSERWACJA POKROWCA

Pokrowiec materaca jest pokrowcem zdejmowanym. W środkowej części pokrowca z 4 stron wszyty jest zamek, ułatwiający zdejmowanie. Przed praniem pokrowiec należy bezwzględnie zasunąć co najmniej z 3 stron. Pokrowiec należy prać w temperaturze do 60 stopni Celsjusza z użyciem delikatnych detergentów, nie chlorować, nie czyścić chemicznie. Nie suszyć mechanicznie. Suszyć w pozycji pionowej. Nie prasować. Do każdego materaca wszywana jest metka zawierająca wskazówki pielęgnacyjne. Warto przestrzegać tych wskazówek, aby poprzez niewłaściwą pielęgnację nie zniszczyć pokrowca materaca.

KUPUJĄCY JEST ZOBOWIĄZANY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z NINIEJSZYMI WARUNKAMI INSTRUKCJI UŻYWANIA DOT. MATERACY.

 

KARTA GWARANCYJNA WARUNKI GWARANCJI MEBLI

  1. Karta Gwarancyjna określa uprawnienia Kupującego z tytułu gwarancji za wady fizyczne mebli wyprodukowanych przez Gwaranta.
  2. Gwarantem jest producent mebli
  3. Gwarancja obejmuje meble wyprodukowane przez Gwaranta, zakupione i użytkowane: na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej albo kraju miejsca sprzedaży - przez Kupującego w celu niezwiązanym z działalnością gospodarczą lub zawodową.
  4. Gwarancją nie są objęte meble zakupione przez Kupującego jako niepełnowartościowe, z ekspozycji, uszkodzone itp. Fakt ten Sprzedawca winien zaznaczyć w dokumencie sprzedaży oraz dokumencie wydania mebla. Karta gwarancyjna nie zostaje wydana.
  5. Gwarant ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji za wady fizyczne powstałe z przyczyn tkwiących w meblu oraz za uszkodzenia będące bezpośrednim ich następstwem, w tym w szczególności za wady zmniejszające wartość użytkową, techniczną lub estetyczną mebla pod warunkiem jego prawidłowego zmontowania (tj. zgodnie z załączoną instrukcją montażu), użytkowania zgodnie z przeznaczeniem oraz konserwacji zgodnie z zaleceniami Gwaranta.
  6. Wadą nie są cechy indywidualne cechy mebla związane z cechą zastosowanego do jego produkcji materiału (np. zgrubienia skóry, inne odcienie w ramach tego samego koloru, pofałdowania, plisowania etc.)
  7. Odpowiedzialność Gwaranta ograniczona jest w czasie do okresu gwarancji.
  8. Okres gwarancji wynosi 24 miesiące (liczony od daty wydania mebla Kupującemu).
  9. Data wydania mebla Kupującemu musi być potwierdzona przez Sprzedawcę na dokumencie wydania. W przypadku braku dokumentu wydania mebla z oznaczoną datą wydania mebla Kupującemu okres gwarancji liczony jest od daty sprzedaży mebla Kupującemu, określonej w dokumencie potwierdzającym jego zakup.
  10. Przy sprzedaży, celem sprawdzenia jakości oraz zgodności z zawartą umową sprzedaży, mebel powinien być sprawdzony przez Kupującego, co Kupujący winien potwierdzić w dokumencie wydania lub sprzedaży mebla.
  11. W przypadku braku Karty Gwarancyjnej lub dowodu zakupu mebli, reklamacje nie będą rozpatrywane.
  12. Kupujący wyraża zgodę na przesyłanie wszelkiej korespondencji dotyczącej zgłoszenia reklamacyjnego za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail.
  13. Poza przypadkami wskazanymi w treści gwarancji Kupujący traci uprawnienia wynikające z gwarancji w każdym przypadku uniemożliwienia Gwarantowi zrealizowania obowiązków wynikających z gwarancji. Utrata uprawnień następuje po bezskutecznym wezwaniu Kupującego do umożliwienia wykonania przez Gwaranta swoich obowiązków.
  14. Kupujący wyraża zgodę na wykorzystanie danych osobowych w celach niezbędnych do realizacji uprawnień wynikających z gwarancji.
  15. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady mebla.

ZGŁOSZENIE, WERYFIKACJA REKLAMACJI

  1. W przypadku ujawnienia się wady mebla w okresie gwarancji Kupujący zobowiązany jest niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni od stwierdzenia wady zgłosić reklamację.
  2. Reklamację należy zgłosić Sprzedawcy, przy czym czas realizacji reklamacji liczony jest od daty zgłoszenia jej Gwarantowi. Sprzedawca zobowiązany jest przekazać Gwarantowi zgłoszenie reklamacyjne w terminie 3 dni od jego otrzymania.
  3. Zgłoszenie reklamacyjne winno zawierać szczegółowy opis wady mebla. Zgłoszenie jest ważne tylko za okazaniem dowodu potwierdzającego zakup mebla. Zakupu mebla winien zostać potwierdzony przez Sprzedawcę w zgłoszeniu reklamacyjnym.
  4. W celu weryfikacji zasadności zgłoszenia reklamacyjnego, Kupujący zobowiązany jest umożliwić Gwarantowi dokonanie sprawdzenia mebla w miejscu jego użytkowania. Jeżeli z uwagi na rodzaj wady nie będzie możliwym sprawdzenie mebla w miejscu jego użytkowania, Kupujący zobowiązany będzie, pod rygorem utraty praw z gwarancji, do wydania mebla Gwarantowi na czas do 14 dni roboczych. Gwarant nie ma obowiązku zapewnienia mebla zastępczego na czas niezbędny do weryfikacji zgłoszenia reklamacyjnego.
  5. W terminie 21 dni od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego Gwarant poinformuje Kupującego o uznaniu reklamacji za zasadną lub za niezasadną.
  6. W uzasadnionych przypadkach, Gwarant zastrzega sobie prawo przedłużenia terminu weryfikacji reklamacji za wcześniejszym poinformowaniem Kupującego.

REALIZACJA REKLAMACJI

  1. Reklamacje uznane przez Gwaranta za zasadne realizowane będą w terminie 30 dni roboczych, po uprzednim powiadomieniu Kupującego.
  2. Gwarant zrealizuje reklamację w drodze nieodpłatnej naprawy lub wymiany mebla na nowy wolny od wad, jeśli naprawa okaże się niemożliwą do wykonania lub ekonomicznie niezasadną. O sposobie realizacji reklamacji decyduje Gwarant.
  3. W przypadku decyzji Gwaranta o wymianie mebla na nowy, w sytuacji braku możliwości dostarczenia takiego samego mebla, Kupujący zobowiązany jest dokonać wyboru innego mebla z oferty Gwaranta.
  4. W uzasadnionych przypadkach Gwarant zastrzega sobie prawo przedłużenia terminu realizacji reklamacji za wcześniejszym poinformowaniem Kupującego.
  5. Naprawa zostanie dokonana w sposób najmniej uciążliwy zarówno dla Kupującego jak i Gwaranta w miejscu użytkowania mebla lub w uzasadnionych przypadkach w serwisie Gwaranta. O sposobie realizacji reklamacji decyduje Gwarant po wcześniejszym poinformowaniu Kupującego.
  6. Kupujący zobowiązany jest umożliwić Gwarantowi dokonanie naprawy mebla w miejscu jego użytkowania. Jeżeli z uwagi na rodzaj wady nie będzie możliwa naprawa mebla w miejscu jego użytkowania, Kupujący zobowiązany będzie, pod rygorem utraty praw z gwarancji, do wydania mebla Gwarantowi niezbędny do wykonania naprawy. Gwarant nie ma obowiązku zapewnienia mebla zastępczego na czas naprawy.
  7. W przypadku braku możliwości jednoznacznego stwierdzenia odpowiedzialności z tytułu gwarancji, Gwarant może zaproponować Kupującemu odpłatną naprawę na preferencyjnych warunkach.

WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI GWARANTA

  1. Gwarant nie ponosi odpowiedzialności gwarancyjnej w przypadku wad powstałych w wyniku nieprawidłowego, niezgodnego z przeznaczeniem użytkowania lub pielęgnacji mebla oraz w szczególności w przypadkach:

1.1. Zabrudzenia tkaniny, skóry naturalnej lub ekoskóry;

1.2. Wad powstałych w wyniku niewłaściwego przewożenia, przenoszenia lub zmontowania;

1.3. Wad spowodowanych przez zwierzęta lub powstałych w związku z posiadaniem zwierząt;

1.4. Zalania mebli wodą lub innymi cieczami;

1.5. Niewłaściwego wykonywania zabiegów czyszczenia i konserwacji pokryć tapicerowanych, podczas których została uszkodzona powierzchnia ochronna skóry, tkaniny lub ekoskóry;

1.6. Braku przeprowadzania  właściwych zabiegów czyszczenia lub konserwacji skóry naturalnej co najmniej 4

1.7. Odbarwienia materiału obiciowego, które są jest efektem migracji barwników z odzieży będącej w kontakcie z tapicerką mebla;

1.8. Odkształcenia części lub całości wkładu piankowego powstałego w wyniku użytkowania mebla;

1.9. Naturalnego zmarszczenia tkanin powstałego w trakcie prawidłowego użytkowania a wynikające z właściwości tych tkanin oraz właściwości wkładu piankowego;

1.10. Wszelkiego rodzaju roztargania, zaciągnięcia, zadrapania tkaniny, ekoskóry bądź skóry naturalnej;

1.11. Mechacenia, kurczenia się, płowienia tkanin tapicerskich wynikających z techniki wykonania mebla oraz jego eksploatacji;

1.12. Występujących fałd w materiale obiciowym, jako cechy pożądanej i zamierzonej (zewnętrzne powłoki mebli wykonane z materiałów lub skór są luźne i miękkie, co jest spowodowane techniką wykonania mebli);

1.13. Wykazywania przez materiały pokryciowe cech typowych dla tkanin tapicerskich, takie jak: wrażliwość na dotyk, mienienie się tzn. zróżnicowanie połysku i odcienia uzależnione od kąta padania światła nawet w tej samej partii materiału, mikrofibrylizacja włókien (piling), elektryzowanie się tkanin;

1.14. Wystąpienia różnic w stopniu twardości pojedynczych elementów wyrobu tapicerskiego wynikających z ich zróżnicowanej wielkości lub zastosowanych rozwiązań technicznych;

1.15. Wystąpienia różnic w fakturze i odcieniu skóry, a także różnego rodzaju blizn, żył, znamion, chropowatości lica, karków, różnic w grubości skóry i zmarszczek (są to charakterystyczne cechy dla surowca, jakim jest skóra naturalna i należy je traktować wręcz jako oznakę prawdziwości i zaletę skóry naturalnej);

1.16. Wystąpienia zmian zachodzących naturalnie podczas przeciętnej eksploatacji mebla, będących następstwem upływu czasu i używalności typu: rozciąganie, marszczenia, przecieranie na szwach i miejscach najintensywniej użytkowanych oraz nabłyszczania się skóry;

1.17. Wystąpienia istotnych różnic w odcieniach skóry pomiędzy poszczególnymi elementami kompletu wypoczynkowego wyprodukowanych w różnych okresach;

1.18. Wystąpienia różnic tkanin, ekoskór jeżeli pochodzą z różnych serii produkcyjnych producenta tkanin, a reklamacja dotyczy różnicy poszczególnych wyrobów nabytych w różnych okresach;

1.19. Wystąpienia różnic w odcieniu drewnianych elementów wynikające z naturalnego pochodzenia materiału.

ZASADY UŻYTKOWANIA I KONSERWACJI MEBLI

  1. Meble powinny być użytkowane zgodnie z ich przeznaczeniem i zasadami ich użytkowania. Należy unikać siadania na podłokietnikach, stawania na siedziskach, oparciach lub pojedynczych listwach sprężynujących , nie skakać.
  2. Meble należy używać w pomieszczeniach suchych, zamkniętych i zabezpieczonych przed szkodliwymi warunkami atmosferycznymi oraz bezpośrednim i pośrednim działaniem promieni słonecznych. Typowe warunki klimatyczne używania mebli to: wilgotność względna powietrza od 30-70%, temperatura od 15° do 25°C.
  3. Nie należy ustawiać mebli zbyt blisko grzejników lub innych źródeł ciepła. Odległość minimalna od źródeł ciepła wynosi 1m.
  4. Drewniane elementy mebli należy chronić przed zarysowaniem lub obiciem.
  5. W wyrobach dwu- lub więcej osobowych oraz zestawach należy równomiernie użytkować zestaw (nie tylko na jednym siedzisku) aby uniknąć różnic w wyglądzie całego zestawu w trakcie użytkowania.
  6. Przed pierwszym rozłożeniem należy się upewnić że zostały zdjęte zabezpieczenia transportowe.
  7. Zabronione jest samodzielne rozkładanie i składanie funkcji do mebli przez dzieci.
  8. Unikać bezpośredniego kontaktu skóry, tkaniny, lub ekoskóry z potem ciała ludzkiego oraz z tłuszczami pochodzenia zwierzęcego i roślinnego.

CZYSZCZENIE I KONSERWACJA

  1. Materiały tapicerskie: skóry, tkaniny, ekoskóry należy utrzymywać w czystości. Nie należy dopuszczać do mocnego zabrudzenia materiału obiciowego. Właściwa konserwacja i pielęgnacja zapewniają utrzymanie walorów użytkowych i estetycznych mebla przez długi czas.
  2. Przed czyszczeniem meble należy dokładnie odkurzyć: powierzchnie tapicerowane oraz powierzchnie matowe odkurzamy za pomocą odkurzacza z miękką szczotką. Powierzchnie na połysk odkurzamy miękką i suchą szmatką.
  3. Plamy usuwać niezwłocznie po ich powstaniu.
  4. Środków czyszczących nie nanosić bezpośrednio na zabrudzenie lecz czyścić za pomocą białej szmatki lub gąbki.
  5. Poprzez pocieranie przy czyszczeniu można uszkodzić powierzchnię materiału obiciowego. Dlatego należy powierzchnię czyścić delikatnie ostrożnie wykonując okrężne ruchy. Po wyschnięciu zaimpregnować.
  6. Po czyszczeniu należy doprowadzić do wyschnięcia czyszczonej powierzchni. Meble można użytkować dopiero po całkowitym wyschnięciu.
  7. Producent zaleca stosowanie środków czyszcząco - konserwujących dedykowanych wyłącznie do konserwacji mebli tapicerowanych.

UWAGA! Przed rozpoczęciem użytkowania mebli wykonanych w skórze naturalnej należy skórę zabezpieczyć środkami przeznaczonymi do czyszczenia i konserwacji skór naturalny najlepiej rekomendowanymi przez Producenta mebli.

 

inni klienci kupili również
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl